2006:

DUTCH VINTAGE MOTORCYCLE ASSOCIATION

DVMA

D.V.M.A.

2006:


Er was zelfs tijdelijk een heuse (pre-war)
Triumph Speed Twin Owners Club Nederland...
met maar liefst 3 (!) leden...namelijk het Bestuur!
Hier bij "onze terras" Buitenlust te Amerongen.

(2000)


2006:


De jongste "brommer" van de club...


Jan met zijn Norton Commando 850
(archief 2005)


Jan "Norton Commando" op een
nieuwe Triumph Bonneville T100.


MGS op een (oei-oei) Harley "Duwerson" softtail springer.
"The Milwaukee Vibrator"
(2006)


Op 18 februari 2006 vond het Annual Dinner plaats van de "GBoys"
in de dorpsbistro "naast de Buren" te Groenekan.


MGS rielekst...op een (oei-oei) Trike.
(2006)


Op 28 mei 2006 werd een bezoek gebracht aan de Dakota Fly-in en zijn we "geland"
met maar liefst 2850 cc & 10 cylinders op het Aviodrome te Lelystad
en ook werd er weer even tijd gemaakt voor een "Fotomoment"...

Foto's: Peter Meijer uit Sneek.


Het kostte heel wat moeite om die "kabouters" in beeld te brengen...
tja...en daarna zijn ze je eeuwig dankbaar...nou ja eeuwig?
"The Bigger the Boys, the Smaller their Toys!?"

(2006)


Op 23 juli is er nog een dijkentocht gereden langs de Lek


nadat er eerst op het terras koffie werd
gedronken in Culemborg.

(2006)


Het jongste aspirant-lid Roshan,
hier nog op een echte japanse brommer.
Dat zal spoedig nog veranderd moeten worden...
(2006)


Op de boot heen naar the Isle of Man...


kamperen.


De "Uboys" bij het beeld is van Joey Dunlop.
(William Joseph "Joey" Dunlop OBE (February 25, 1952 - July 2, 2000)
is considered among the greatest motorcycle riders of all time.
His achievements include three hat-tricks at the Isle of Man TT meeting
(1985, 1988 and 2000),where he won 26 races in total.
During his career he won the Ulster Grand Prix 24 times.
In 1986 he won a fifth consecutive Formula One world title.
His nickname was 'King of the Road'.)


Op de achtergrond het Murray's Motorcycle Museum...


tijdens de TT...


was ik ook op Man... maar jullie zagen me niet! :)


Eten & drinken bij het plaatselijk cafe op de hoek...


Op Ballaughbridge in overleg met "Stanley Woods"!


bij het Guthrie Memorial..

Andrew James Guthrie (23 May 1897 Hawick, UK - 8 August 1937)
was a Scottish motorcycle racer famous for 19 motorcycle Grand Prix wins
and 3 victories in the North West 200 and 6 wins at the Isle of Man TT Races
in his career. (Bron: Wikipedia encyclopedia).


op het Isle of Man.


een fraaie "line-up"maar nu dan uit Engeland!
(2006)


Sander & Bas op bezoek bij Mark "British Only" Upham in
Oostenrijk met een russische tank T34 op de achtergrond.
(2006)


Ook fraai zo'n Ariel...maar ja
"verkeerd" amaranth red gespoten he:)..


Een "lijn-up" in goed gezelschap...


maar ja...waarover praten zij?
(2006)


Een rit door de rivierenlanden...
(2006)


Eind oktober werd er weer een vette Herfstrit gereden en
was er natuurlijk ook weer een fotomoment ingepland...


"The GBoys"...


bijna op volle sterkte;"helicopterview" vanaf de Uilentoren...


"wijze mannen" voor de Uilentoren te Leersum...
(2006)

Foto's: John van Weelde uit Wijk bij Duurstede.


"Dorstige jongens" na afloop van de rit...
Note:
Geniet en drink vaten met (echte) maten!
Water doet de palen Rotten...die dat drinken zijn Zotten!
No Water... No Future!...Save water...Drink Beer!
Foto: Henk Molthoff uit Utrecht.
(2006)


Snel op weg naar Doorn...
Foto: Bas Jochems uit Utrecht.


Begin november is er door ons, "the Amaranth Red Ones",
nog een Memorialtrip gereden naar uitspanning "in ruste"
en Oud-KNMV pleisterplaats voor motorrijders,
Flora te Doorn en werden we door de huidige eigenaar,
de Heer Ronald Reinke,nog ontvangen en getrakteerd op koffie.
Daarna gingen de pk's weer effe los...

Foto: Ronald Reinke uit Doorn.

Op 16 november,de warmste herfstdag sinds 1920,
van dit jaar ben ik nog weer een stukje gaan rijden...
Edoch ditmaal in gezelschap van een mint condition
"Rolls Royce onder de Motorfietsen",
een heuse Brough Superior SS 80 V-Twin 1000 cc uit 1939...


Een fraai uitzicht...
Foto:MGS


De prachtige Brough Superior SS 80 1000CC V-Twin &
de pre-war Triumph Speed Twin 5T 500 cc beiden uit 1939
met de huidige trotse eigenaren...
Foto: Fred Kauffeld uit Langbroek.
(2006)

Na uitgebreid koffie te hebben gedronken mocht ik,
zeer vereerd, er zelfs ook een flink stuk op rijden...
Tja...dat is natuurlijk geweldig en dat was dan ook
weer een echte "Highlight" uit mijn leven!
Graag wil ik dat nog wel eens een keer overdoen...Lex!


Het fraaie motorblok...en de karakteristieke chromen tank...
Foto's:MGS


George "Brough Superior" Spauwen op de machtige
Brough Superior SS 80 V-Twin 1000 cc uit 1939...
Foto:Alex van den Breul te Utrecht.
(2006)

Op zondag 26 november was het weer zover...
een kadootje...prachtig weer..dus rijden.
Nu weer op pad met een Brough Superior SS 80 1000 cc V-Twin uit 1935,
Matchless 1000 cc V-Twin Model X 1938
en later ook nog een "Holy Smoke Gifgasfabriek De Blauwe Walm
Milwaukee Vibrator" Harley Davidson 750 cc uit 1933...


Get a Harley Duwerson...and Walk home!
So...will You be smart, take a Triumph before you start!!
(2006)

NOTE:
No triumph without a Triumph (battery).

Allemaal mooie machines met machtige blokken...
maar ik had niet echt wat te vrezen...qua snelheid


NOTE:
"The difference between Men & Boys are the SPEED of their Toys!
SIZE doesn't matter!"

Wat ik mogelijk in de nabije toekomst wel zal kunnen gaan vrezen,
is een zeer fraaie Norton Inter(national) 500 cc eenpitter uit 1936,
van een Vintage Norton/Matchless-Only Motorcycle Collector,John de K.
die nu in het diepste geheim wordt opgebouwd in een
afgelegen schuurtje ergens in het midden des lands, 30 meter diep het bos in...


Zo te zien kost hem dat uiterst veel energie,cursus metaalbewerking,
& sloten Kentish Spitfire ale!
(zie ook de spionagefoto hieronder...)


Een bijzonder fraaie Norton Inter(national) 500 cc
"eenpittertje" uit 1936 in opbouw...
Foto: MGS
(2006)

Soit..het zal ook eens een keer echt tijd worden!
Al die mannen hebben jaren VET moeten investeren
om mijn pre-war Triumph Speed Twin eruit te kunnen rijden...
Tja...en dat valt dus nog te bezien of het ze uiteindelijk ook zal gaan lukken
want een pre-war Triumph Speed Twin staat voor 95 mph*
en een Norton Inter(national) voor 93 mph*...
*Bron: Pocket Encyclopedia Classic British Bikes.

Reactie van John...
ha mgs,mooie website alleen de tekst over de Inter klopt niet.
Het gaat hier over een Inter waarvan het blok geprepareerd is door Stu Rogers


"Mr.Inter" himself,veelvoudig winnaar van pre-war race evenementen.
De standaard Inter loopt dik 90 MPH maar zodra er een ''open pijp''
gemonteerd wordt zijn veel hogere snelheden mogelijk.
Natuurlijk heeft de Inter een geheel open "Brooklands Can".


Enkele data:
In 1936 werd Beatrice Shilling de snelste vrouw ooit op Brooklands
met een door haar zelf (!) geprepareerde Norton Inter op 106 MPH (foto).
NB we hebben het hier over een wijf!'

Geweldig wat een verhaal!
Ik durf het bijna niet te vragen...maar mag ik dan ook een rondje?
Dan wil ik ook wel twee open "Brooklands Cans" en een Amal TT Carb.
Met Grote Sproeier! MGS.


Is it really?

Enfin..de tijd zal het leren...
het is m.i. nu eerder een kwestie van een "groter hart" hebben!?
Een Inter is ok...maar mogelijk wordt het eerst nog Winter!


Een foto uit de "oude doos"
MGS.
(2006)

MGS, zondermeer weer de beste kerstkaart 2006! grt John.


A Good Start & a Happy New Motoring Year 2007!


a Triumph Speed Twin racer...


and a duel Triumph dragster...

Op zondag 10 dec 2006 is er nog door enkele die-hards de Pre-Christmas Run gereden!
Het was fris maar wel droog en met een speciaalbiertje goed uit te houden bij de vuurkorf.


Foto:MGS

Vervolgens diezelfde avond nog...
(10 december 2006)

L.S.
Het houdt me al een poosje bezig...en ook wel wakker...


Ik heb het idee dat we nu we allemaal wat ouder worden er mogelijk nu pas aan toe zijn...
Elkaar respecteren is wat er telt...dan kunnen we nog een hoop lol hebben met elkaar!
Het leven is soms (te) kort...dus maak er maar het beste van...

Mogelijk is het leuk om daarom the Dutch Vintage Motorcycle Association op te richten...
Immers men ziet nu al dat we er gewoon zijn... al dan niet in grote getale gelukkig..hoeft ook niet m.i.
Mogelijke belangstellenden komen al niet meer alleen uit Groenekan (GBoys) maar ook elders vandaan...
Wellicht is "British Only" gewenst en heeft de voorkeur, maar ander historisch materiaal is ook OK!
Er worden de laatste tijd best veel ritjes gereden...en da's toch genieten...
Er zijn ook veel plannen voor nu en in de toekomst...
Ik ben zelf niet zo reislustig...maar geniet toch wel met jullie mee...voor twee!
Mijn eigen Victrace website zit boordevol...te vol vaak...
Mogelijk zijn er mensen die ongemerkt toch de mogelijk hebben voor,maar niet gebruik maken van
hun volledig ADSL abonnement,de mogelijkheid van een D.V.M.A.website...
En da's nog maar een begin...
Er zijn veel mogelijkheden..maar daar wil ik nu nog niet teveel over uitwijden...
Laat eerst je gedachten er maar eens over gaan...
Dan hoor ik dat graag... als je het niks vind laat me dat dan ook weten!
Het is tenslotte maar een idee!

Mooi Goed Slapen.
Motoring George Spauwen.

John "Norton/Matchless" de Kruif reageerde zeer enthousiast
de volgende morgen en had al wat doelstellingen en statuten opgesteld.
(zie intro pagina!)

Vervolgens is er op donderdag 28 december 2006 de aftrap gegeven in de vorm
van een gezellig motoravondje bij Sander van den Breul in "het Vossegat" te Utrecht.


Daar waren alle aspirant-leden aanwezig om met het idee en met elkaar kennis
te maken tijdens het "Annual Diner" bereid door gelegenheidskoks "Dr.John" en Patrick.
Kortom de basis is gelegd...en nu is er dus veel te doen om de plannen ten uitvoer te brengen.
Dit was dus in 2006.


NOTE:
Ik heb mijn Pre-War Triumph Speed Twin (1939)
nu toch diverse keren flink "uitgelaten" en begin toch ook wel te beseffen
dat mijn Speed Twin wat ouder wordt en ikke ook en er nu maar gewoon
verder moet van gaan genieten nu hij eindelijk dan is ingereden!


Archive/Advert: Jan "MG" Miltenburg uit Utrecht.

Men beseft nu, na een aantal "Speedruns" gereden te hebben,
best wel hoe snel hij werkelijk is..."Old & Fast" MGS.

So from now on...NO NEED FOR SPEED !
(Quote: Ray "Matchless" Pollard from Canada)


Sponsored by
Victrace sitebuilding