2007:

DUTCH VINTAGE MOTORCYCLE ASSOCIATION

Het Nationaal Veteraantreffen te Woerden:

Op zaterdag 22 september j.l. begaven zich traditiegetrouw
een groot aantal D.V.M.A.- Leden zich naar
het Nationaal Veteraantreffen te Woerden.


In alle vroegte werd gestart vanuit het Groenekanse land en...


gingen we ditmaal met maar liefst zo'n 10-tal "brommers" op pad.


Ook de jongste telg ging enthousiast mee en...


had het reuze naar zijn zin op zo'n...Speed Twin!


Het verwerven van een nieuw D.V.M.A.-lid.

Dan nog even een stukje Historie...

Sinds 1973 reed ik al Triumph in militaire dienst en was ik officieel Nato-Koerier met o.a. een Triumph motorfiets onder mijn beheer naast een Landrover met het Nato-kenteken X-3210 om aan te geven hoe snel ie was. Omdat ik mijn motorrijbewijs in burger al bezat kreeg ik in militaire dienst de kans om ook aldaar het motorrijbewijs te halen en een opleiding als motorordonnans te volgen in Bergen op Zoom na eerst een chauffeursopleiding met de welbekende Nekaf jeep in Ossendrecht gevolgd te hebben.
Ik was van de lichting 73-4, dat betekende juli 1973 aanvang 2 maanden jeep-chauffeursopleiding en daarna in september dus 1 maand lang motorrijden onder leiding van de instructeur Peter Volkers.


Militaire veteranen Peter "Vincent" Volkers en MGS in 2007.

Het wonderlijke is dat ik deze man, intussen een verwoed Vincent Motorcycle fanaat, in september 2003, exact 30 jaar later!, weer heb mogen ontmoeten tijdens Veteranendag te Woerden...
De voorwaarde, dat ik een motorordonnansopleiding mocht volgen, was dat ik dan wel in Duitsland gestationeerd zou gaan worden bij de NATO.Ook in Duitsland kreeg ik een Triumph Tiger T100 onder mijn beheer evenals een Landrover met de functie Natokoerier: Ordonnans op de lichte voertuigen.

Omdat ik dus toen al met het merk Triumph verbonden was heb ik nu ook weer gekozen voor een Triumph motorfiets.Het is een stoere motorfiets met een behoorlijk vermogen en een fraaie sound.
In de loop der jaren is ie uitgebreid aan de tand gevoeld en flink bereden....
Tevens is ie verder verbeterd en gereviseerd nadat > de drijfstangen op een gegeven moment > door het carter naar buiten kwamen #@$&&%(*)*)*+_))(^%(*&SH)I%$T_(!!.
Echter nu klinkt het blok goed en wordt hij verder ingereden....

Reactie van John:
Lekker geluid (en mooie zwarte rookwolk)! als je wegblaast met dat ding!
Let wel: We praten hier over mijn Triumph Bonneville US-specs T120R uit 1973

Het weer was prima en wij hadden er allemaal zin in...

Waarin???


Nou om weer effe in Woerden aanwezig te zijn en
daarna weer verder te rijden om vervolgens via
de fraaie rustige landelijke weggetjes in Haarzuilens
op een terras aan de Brink neer te strijken,


en te genieten van een paar heerlijke herfstbokbiertjes natuurlijk.
Tja..."Brommers" & Bier he...daar gaan & staan we voor!


Wat kan een mens toch snel tevreden zijn...nietwaar?


Om "last but not least" nog even bij J.de K. langs te gaan om zijn
allernieuwste aanwinst een Norton Model 18 uit 1929 met zadeltank
en zijn charmante dame te bewonderen!

EINDE OEFENING


Sponsored by
Victrace sitebuilding