Historie

The DUTCH VINTAGE MOTORCYCLE ASSOCIATION

Gevestigd te Utrecht

Opgericht op 10 december 2006


DVMA

D.V.M.A.

HISTORIE:


Het begon eigenlijk allemaal met de oertijd,
TOEN DE MANNEN VAN STAAL WAREN
EN DE MOTORFIETSEN VAN HOUT...
(ca.10.000 jr voor Chr.)


De allereerste kennismaking met de Veteranen Motoren Club,
(For Insiders Only: Wie ben jij en waar kom je vandaan?)
"kramperen" bij 't Veerhuis "Tante Jet" in Blitterswijck...
(1997)


Op 29 aug 1999 werd eerst de nodige testruns
gereden op het HAMOVE Circuit te Hengelo (Gld),


alvorens aan de Veteraan Motor Clubrit werd deelgenomen...
(1999)


Motoring George S. for his first "ride out" to his "Trump(PR)ettreffen"
on his "Vintage pre-war Fireblade",the Triumph Speed Twin 5T 500 cc uit 1939.
1939-2008 = 69 years old & fast...and still going strong!
(2000).


Er was zelfs tijdelijk een heuse (pre-war)
Triumph Speed Twin Owners Club Nederland...
met maar liefst 3 (!) leden...namelijk het Bestuur! :)
(2000)

old
De "motorvietsen"(alla Ray "Matchless" Pollard,Canada)
werden gewoon in de woonkamer gestald...

old
om tijdens een "Indoor-Triumph-Winterworkshop"
onder genot van een "biertje"door de "elektrieke-touwtjes-professor
Dr.John" van een nieuwe kabelboom te voorzien.
(2000)


Houdt U ook zo van zwart/wit geblokt?
Wij wel!


In mei van het jaar 2000 werd The Need For Speed I gereden...

Een tocht van dik 800 km dwars door de Flevopolder...


naar Friesland...


over de afsluitdijk...


door Noord-Holland,over de Hondsbossche Zeewering bij Petten...


even genieten van "Dr.Johns" gebakken eitjes met spek...


dan langs bij Mr.Jim te Castricum...


vervolgens via de zuid-hollandse...


en over de zeeuwse eilanden en de bonnenregenende Zeelandbrug...


uiteindelijk terug naar de Finish in Utrecht...
alwaar het met bakken uit de hemel viel.

Foto's: THE NEED FOR SPEED I
(2000)


Vertrek uit het "Vossegat"voor...


een Veteraan "Tante Jet" Motor Clubrit te Blitterswijck e.o.


(2000)


Wat onscherp/ver weg...maar uniek,
met maar liefst drie Triumphs Speed Twins "en route"...
(2000)


en na de rit natuurlijk ook nog effe de kroeg in...


Op bezoek bij de "GBoys"...te Groenekan.
(2000)


De start van de Utrecht-Bonneville Motorcycle-Challenge.


Op bezoek bij Bugatti-autovriend Jean "Showroom" Prick te
Kleine-Spouwen (B) en verder zijn we niet gekomen...
het regende pijpestelen maar gelukkig was daar veel te beleven.


Klaar voor het vertrek...


en op de terugweg ook nog even langs bij "Yesterdays".
(2000)


THE NEED FOR SPEED II...


de "Uboys" in de Ardennen...
(2001)


Renee de Ruiter en Lex "Welbike" Schmidt hier op een Indian Big Chief 1946


"Under Construction"
(2001)


In juli van dit jaar werden de Historische Motorraces op circuit
"De Harselaar" te "Barneville" bezocht en was...


Johan Koeken uit Zundert er met zijn
Triumph Speed Twin 5T 500 cc Racer...
(2002)


Zoek de verschillen...


(2002)


Toch weer een fraai "Speed Twin" rijtje en een hele fraaie Tiger 100 bij


25 Jaar T.O.C.N. bij Big Daddy's Roadhouse te Nieuwegein.
(2002)


Op 28 sept werd ook het Veteranentreffen te Woerden bezocht.
(2002)


Op 15 mei zijn we met Ray "AJS" Pollard richting Haarzuilens...
(2003)


en op 17 juli een ritje naar Spakenburg gereden...
even een "visje eten".
(2003)


Ray & Frits concentreren zich op het starten.
(2004)


Oef...Mijn Triumph Speed Twin with a very hot engine.
(2004)


Mooie motorfietsen in een mooie ambiance...


Oh wat mooi..had ik de mijne nog maar.


De Speed Twin nu met een nieuwe tank...
Foto: Lex van den Breul
(2004)


Een kleine delegatie vertrekt...


op zoek naar het "paradijs".
(2004)


In november van dat jaar kwam Jean "Showroom" Prick even logeren,


met zijn wonderschone Bugatti Ventoux Type 57 uit 1937 en daarvoor
natuurlijk mijn ZM = Zeer Mooie pre-war Triumph Speed 5T 500 cc uit 1939.
(2004)


Sponsored by
Victrace sitebuilding