home boot selectie ontwerp fundatie brandstof koeling uitlaat electra motor schroef
HETE uitlaatgassen verlaten de boot via rubberen slangen en een plastic demper. Deze materialen zijn niet hitte bestendig. Het koelwater van de motor koelt tevens de uitlaat.

Het koelwater wordt voor het waterslot ge-injecteerd waarna de uitlaatgassen het koelwater met grote kracht via de uitlaat naar buiten blazen. Daarbij ontstaan wervelingen, waardoor het koelwater een sterke geluiddempende werking heeft.

Het waterslot kan eventueel teruglopend water bufferen zodat het niet de cilinder kan binnendringen.

deze uitlaatdemper zorgt voor extra vermenging van water in het uitlaatcirquit wat resulteerd in een nog betere geluiddemping. Het ontwerp van de demper is gericht op een zo laag mogelijke weerstand voor de uitlaatgassen.
De uitlaat is gesitueerd in de achterspiegel. De uitlaatslang is eerst omhooggebracht om te voorkomen dat buitenwater kan binnendringen. Ik heb een koperen elleboog gebruikt om de scherpe bocht naar buiten te maken.

Marine Engine diesel inboard engines : exhaust systems

home boot selectie ontwerp fundatie brandstof koeling uitlaat electra motor schroef

© 2000-2016 Saildrive.info The Netherlands

SAILDRIVE.INFO