Vanaf het begin ben ik me gaan richten op handvormen in plaats van de draaischijf.
Ik werk met zowel grove als fijne Chamotte, meestal wit.
Voor de basisvorm maak ik zowel gebruik van uitgeslagen lappen klei als van gipsmallen.
De mallen maak ik zelf door de vorm eerst massief van klei te maken en hier vervolgens met gips een mal van te gieten.
Op de basisvorm breng ik meestal een decoratie aan. Hiervoor maak ik gebruik van een dun uitgeslagen lap klei waaruit ik de vorm(en) snij welke ik gebruiken wil, vaak reepjes of rondjes.
Vervolgens ga ik deze vorm nog dunner uitwerken, om ze daarna één voor één met behulp van slib vast te zetten op de basisvorm.

Op 920°C wordt het werk biscuit gebakken.
Voor het glazuren van het werk maak ik veel gebruik van een Engobe ingekleurd met oxides of pigmenten, gevolgd door een dekglazuur.
Waarna het werk op aardewerk en/of steengoed temperatuur wordt afgebakken.

Ook maak ik werk met Raku en Naked Raku, welke buiten in een Raku-oven wordt afgestookt.

Het werk geeft herkenning aan organische vormen wat niet verwonderlijk is, omdat ik vanaf mijn jeugd de liefde voor moeder aarde en haar natuur altijd heb gekoesterd. Ik wil die liefde in m'n werk vangen en doorgeven.

De collectie bestaat uit zowel hangende als staande werkstukken voor binnenshuis en op betondraad geplaatste werkstukken voor in de tuin.


(© foto: Wil Peper)

Besmet met aarde leef ik voort
Handen vol emotionele gevoelens
worden één met de vette klei
Wat moet een keramiste
nog met woorden
Zij doet haar arbeid
die haar gevoelens schenkt
en hoopt slechts dat zij
in haar schepping
die gevoelens aan jou kan doorgeven