Vakantie in Schotland, 2008: Edinburgh Festival

Zondag 10 augustus 2008

Op zondag vertrokken we vanaf vliegveld Weeze en kwamen om 11 uur in Edinburgh aan. Met de Airport shuttle (lijn 100) naar het centrum en vandaar verder met bus 44 naar ons hotelletje aan de oostkant van Arthur's seat. Nadat we onze koffer op de kamer hadden gezet zijn we weer terug gegaan naar het centrum met de bus (we hadden uit voorzorg een dayticket gekocht). We zijn toen eerst naar The Meadows gelopen, waar de Sunday Fringe werd gehouden. Allerlei artiesten gaven hier optredens.  Jongleurs, muzikanten, theater, alles kwam er voorbij. Daarna zijn we naar het centrum teruggelopen omdat we een Comedy-show wilden kijken. Helaas mochten er geen kinderen in de locatie, dus deze show niet gezien. Wel veel straatartiesten gezien op de Royal Mile. Een pizza gegeten bij de Pizzahut en toen hebben we nog een comedy-show gezien.

Maandag 11 augustua 2008
De volgende dag zijn we via Arthur's Seat en Hoyrood park naar de stad gelopen, waar we eerst een show en workshop jongleren hebben gedaan. Daarna weer veel straatartiesten gezien en een Comedy-show. Na het eten zijn we naar het kasteel gegaan waar we de Military tattoo gezien hebben. Gelukkig is het de hele avond droog gebleven. De show was fantastisch. Deze week maakt de BBC opnamen, die het weekeinde van 24 of 30 augustus uitgezonden worden. We houden het in de gaten. Naar het hotel zijn we toen maar met een taxi gegaan. Slechts 2x zo duur als met de bus, maar we hoefden nu niet naar de bushalte te lopen en te wachten.

Dinsdag 12 augustus 2008
Dinsdag begon zonnig, dus we liepen weer naar de stad. Marien heeft toen eerst een workshop Improvisatietheater gedaan en Hans en Thomas zijn in de Botanische tuinen gaan kijken naar een "circus" voor kinderen. Een Clown en een aantal tieners die reden op 1-wielers en liepen op grote ballen.  Helaas regende het toen al en de rest van de middag liepen we een beetje met onze ziel onder de arm. Aan het einde van de middag zijn we nog naar Improvisatietheater gaan kijken van dezelfde groep als waarvan Marien de workshop had gedaan. Deze werd gehouden in een bar/restaurant The Standing Order op George street. Een hele leuke tent om eens te gaan eten of drinken. We zijn toen ook vroeg naar het hotel teruggegaan.

Woensdag 13-08-2008
Vanmorgen begon het met hevige buien. Maar toen we met de bus terugreden naar het vliegveld was het droog.
De vluchten met Ryanair zijn perfect verlopen, op tijd weg en te vroeg aankomen. Alleen bij de landing vanmiddag was het een beetje turbulent.
Ook het hotelletje (eigenlijk een B&B) was erg goed verzorgd. Erg aardige mensen. Een aanrader voor mensen die een leuke accomodatie zoeken,. Mocht je met eigen auto komen, zelfs het parkeren is gratis. Bus 44 stopt vlakbij en vertrekt zelfs voor de deur. Door de week elke 10 minuten een bus, op zondag elk kwartier.