Press F11 voor full screen en nogmaals om terug te keren

Vrijdag 9 mei jl. weer volop actie bij de Rekwisieten Commissie KL (RCKL) op MC-Maaldrift. Die dag de voorbereidingen voor Bussum Bridgehead. Voertuigen werden uit de loodsen gereden, afgetankt of opgeladen op de Nooteboom dieplader die bij de FTF 4-asser (FD 8.8.20D) hoort. Verrassend was te zien hoe prachtig de Mack NR-10, een van de laatste aanwinsten van de Rekwisieten, was geworden. Hulde aan de monteurs van 330 Matlogpel Maaldrift en de vrijwilligers van de RCKL.

Eerst werd de FTF nog even door sgt.maj. Herman Boers met de hogedrukspuit behandeld, om brandschoon aan z'n ritten naar het Rampenoefencentrum te Crailo te beginnen. Daarna het opladen van Mack NR-10 en de Sherman MA A1, met nog even was assistentie van de DAF YBZ-3300 van Maaldrift, voor het laatste metertje. U ziet het opladen is een hele operatie, want al die voertuigen van de RCKL komen niet vanzelf op de evenementen. Tussendoor was er nog even tijd om de DAF YT-514 + DAF YAA-602 van de RCKL, samen met de DAF YT-1527/L32 + DAF YAA-612 trailer te vereeuwigen. Knus bij elkaar en Jan Bloemendaal wilde daar wel graag getuige van zijn. De YT-1527 is overigens in bruikleen van het DAF Museum.  

Daarna lossen te Crailo, alwaar al wat voertuigen van het Cavalerie Museum stonden. Terug naar Maaldrift voor de volgende slagen. 100 punten weer voor de vaste chauffeur van de FTF Herman Boers, de monteurs van Matlogpel Maaldrift en de vrijwilligers van de RCKL.

 

Foto's: Wim den Dunnen, 9 mei 2008.