Design Timo Klerks 2011 FAQ Veelgestelde vragen & tips

Welke muziek draaien jullie?
Wij draaien de muziek die u en uw gasten willen horen! U kunt telefonisch of via de email vooraf ook een aantal nummers doorgeven die u graag wilt horen. Houd er in dat geval wel rekening mee dat onze DJ's het publiek kunnen 'lezen' en feilloos aanvoelen welke muziek op dat moment nodig is om er een knallend feest van te maken.

Waar draaien jullie?
Wij zijn vooral actief in de Kempengemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden. Maar wij zijn ook in de rest van Noord-Brabant te boeken. Afhankelijk van de locatie (gerekend vanaf Bladel) kunnen er reiskosten berekend worden.

Met hoeveel personen komen jullie?
Dit is afhankelijk van de locatie en het aantal gasten. Naast de DJ is het soms noodzakelijk dat er ook een geluidstechnicus, light-jockey of roadie aanwezig is.

Kunnen we een keer komen kijken om een idee te krijgen van wie jullie zijn en wat jullie doen?
Natuurlijk kan dat! Als u contact met ons opneemt kunnen wij u een aantal data geven waarop u een keertje kunt komen kijken.

Kunnen onze gasten jullie geluidsinstallatie gebruiken voor het opvoeren van stukjes of speeches?
Natuurlijk is dat mogelijk! Wij hebben standaard altijd 2 microfoon bij ons. Mocht er meer nodig zijn, zoals een extra draadloze microfoon of bijvoorbeeld een minidiskspeler, dan is dat ook geen enkel probleem. >Geef dit wel even vooraf aan ons door.

Wij denken erover om jullie te boeken. Hoe pakken wij dat aan?
Allereerst neemt u contact met ons op (via het informatieformulier of telefonisch). Vervolgens bespreken wij alle details omtrent het feest die voor u en ons belangrijk zijn. Aan de hand van deze informatie sturen wij u een door ons ondertekende opdrachtbevestiging in tweevoud. Dit betekend automatisch dat u een optie heeft op uw feestdatum. Bij het ondertekend terugsturen van één van de opdrachtbevestiging is de boeking definitief.

Praten jullie gedurende het feest veel door de microfoon?
Op de meeste feesten gebruiken wij de microfoon om er een extra ambiance te creëren en voor huishoudelijke mededeling zoals het aankondigen van bijvoorbeeld een speech of de opening van het buffet. Wij praten de nummers niet continue 'aan elkaar', tenzij u dat graag wilt. Heeft u geen behoefte aan een pratende diskjockey geef dit dan gerust aan ons door.

Wij twijfelen tussen een band en een Drive In Show voor ons feest. Wat zijn de voordelen van een Drive In Show boven een band?
Een drive in show heeft een aantal voordelen boven een band; de prijs van een drive in show is over het algemeen stukken lager dan die van een band (een band bestaat uit minimaal 3 bandleden), een drive in show speelt de nummers zoals u ze kent (iets wat een band alleen maar kan benaderen) en een drive in show neemt geen pauze waardoor de muziek doorgaat tot het einde van het feest. Wilt u naast de drive in show ook een band? U kunt ons altijd vragen om advies! Wij werken regelmatig samen met bands en wellicht kunnen wij u hierin adviseren. Tevens garandeert Sightings Sound & Light kwaliteit. Naast een ervaren DJ die zijn vak verstaat, werken wij ook met kwalitatief zeer goede apparatuur die ons niet in de steek laat. Niets is zo storend als een 'stuntelende' DJ die over krakende apparatuur draait!

Hoe verloopt bij jullie de betaling?
Een dag na het feest sturen wij u de rekening die dan binnen 14 dagen betaald dient te worden. Natuurlijk kunt u ook op de avond zelf contant afrekenen.

Tips
Bepaal vooraf of u een 'zit'-feest of een 'swing'-feest wilt. De aanwezigheid van veel zitplaatsen verhoogt de drempel voor uw gasten om de dansvloer op te gaan. Statafels daarentegen maakt dat juist weer makkelijker. Probeer een logische indeling van uw feest te maken. Plan bijvoorbeeld stukjes, speeches en optredens aan het   begin van de avond zodat uw gasten het tweede gedeelte van de avond ongestoord kunnen swingen. Laat ons voor aanvang van het feest weten of er die avond nog speciale dingen gaan gebeuren zoals een verjaardag of een speech. Dan hebben wij de tijd om hier leuk op in te spelen.U wilt graag extra advies over een aantal zaken die samenhangen met het feest? Neem gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee en met onze ervaring kunnen wij misschien nog wel leuke ideeën aandragen voor uw feest.

Feestinformatie formulier

Algemene voorwaarden