Jan z'n brom- en motorfietsen site.

 

 

horizontal rule

 

 

 

horizontal rule

                                  In augustus 2012 begonnen met het restaureren van een Flandria Record 5 uit 1968
                                                                           met één uitlaat en hoog stuur.????.

                   
                                                                                                               
                                               

             Zo het begin is gemaakt met het uit elkaar nemen.      Dit moet opnieuw worden verchroomd.

 

                 * Ondertussen terwijl alle delen die moeten worden gespoten en moeten worden herverchroomd ga ik aan de
                   slag met wielenspaken, motorblok revisie en polijsten etc.

 

                

               Zo het spuitwerk gedaan.                Wielen zijn gespaakt.                  De striping aangebracht.

                

              Frame opbouw kan beginnen.        Chromewerk ook binnen.                    Opbouwen.    

                

                    Stickers aanbrengen.                                       Restauratie geslaagd.

                

                                  Kentekenkeuring RDW Nieuwegein.                       Herkeuring i.v.m. framenummer inslaan.

 

                Bij de eerste kentekenkeuring bleek uit het RDW computer registratiedocument dat deze FLANDRIA RECORD (SUPER) 5 in België
                als 49,9 cc. motorfiets had gereden.
                Bij de 2e herkeuring i.v.m. (ge-popnageld framenummer plaatje), dit moe(s)t in de vaste framebuis ingeslagen zijn/worden), heb
                ik deze gelijk laten (kenteken)keuren als motorfiets.
                Dit is nu de enige in Nederland rijdende en op Nederlands kenteken staande FLANDRIA RECORD (SUPER) 5.
                Met dank aan de oplettende keurmeester van de RDW Nieuwegein.
           
     
           

Terug naar restauratie pagina.