Welkom op de homepage van Marco Vieveen op hetnet.nl

Dit is de Jaguar zoals gevonden. Hij stond al een jaartje of 30 stil op bokken. Ik heb hem ontwaakt en ben nu sinds februari 2003 bezig met de restauratie. De auto verkeerde nog in redelijke staat en had met een klein beetje laswerk, remmen gangbaar maken, motor lopend maken wellicht door de APK gekomen. Dit leek me zonde, omdat je de auto dan alleen maar op kunt rijden. Rijdend restaureren daar was hij gewoonweg te slecht voor.

Op een oldtimer werd de Jag vervoerd naar onze werkplaats. Er lag een dikke laag stof overheen.

De helft van de auto gecleanerd om eens te kijken wat er vanonder kwan.

Dit gebuerd er dus als je een overzetdorpel plaatst. Eronder rot het gewoon verder.

De carosserie en de losse delen zoals de motorkap laten beitsen. Alle lak, roest en resterende bitumen verwijderd. Dit was goed gegaan. Alleen de lak die er toen opging.... DRAMA.... Niet de lak, maar hoe het eropgebracht was. Zonder schuren was er geen hechting.

Zo zag de bodem eruit nadat de luchtspuit eroverheen gegaan was. "Gelukkig" gaat het er "makkelijk" weer vanaf.......

Geel eraf, schuren en.....

Rood erop.

De eerste laswerkzaamheden gedaan. Ik ben er best trots op. Dit is de andere kant van het laswerk. De doorbrandkant dus.

En toen zat de buitendorpel eraan. De auto is inmiddels verhuisd naar de garage naast ons huis. Na het aanleggen van 380V kan hier ook gelast worden. Bij deze restauratie wil ik ook alles zelf doen (op spuiten na) Het zal me vast meer tijd gaan kosten, maar het resultaat zal meer dan naar mijn zin zijn.

ZO zag het eruit

En zo is het geworden!!

Het lassen gaat me steeds beter af

Aan de andere kant volgde een knipperlicht reconstructie

Laswerkje !!!

En na het slijpen ziet het er zo uit. Lekker bezig.