Site-navigatie

Start

Omhoog

Corporate & Internal Governance

Maatschappelijke aspecten van ondernemen en adviseren, inclusief issues in de publieke sector en in de non-profit sector

Strategie

Organisatie

Shared Service Centers

Change Management

Management Consultancy

 

Publicaties en ppt's

Shared Service Centers 2.0. 2010. Holland Management Review. 133. p. Download

Strikwerda, J. (2010). Shared Service Centers II: Van kostenbesparing naar waardecreatie. Assen/ Den Haag: Van Gorcum/ Stichting Management Studies. (uitgebreide en herziene editie, klik hier voor detail-informatie). De eerst editie ontving de ROA Vakjury-prijs 2004. Bestellen.

SSC's en outsourcing. Vaak wordt gedacht dat shared service centers altijd leiden tot outsourcing van de daarin georganiseerde activiteiten. Dat ligt toch wat gecompliceerder, zie deze presentatie

Zande, M. v. d., & Strikwerda, J. (2008). Balanceren tussen democratie en efficiency. Overheidsmanagement, (2), 20-24.

Strikwerda, J. (2006). ‘Shared service centers’: Ontwikkelingen in het bedrijfsleven en bij Defensie. Militaire Spectator, 175 (12), 564-571.

Understanding the Challenge that is Shared Services, een bijdrage geschreven voor IQPC.

The Shared Service Centre: Change, Governance and Strategy, paper under revision.

Dit is de handout bij de lezing The Challenge of Shared Service Centers. Hierin staan de do's & dont's van het werken met shared service centers (shared services), zowel de operationele als de bestuurlijke do's & dont's.

Dit is de handout bij de lezing, SSC’s: een praktische stap in een principiële verandering van de economie, gehouden op de FOCUS-conferentie van 9 december 2008, definitie van ssc’s, theoretische verklaring en hoe ssc’s toe te passen.

Strikwerda, J. 2004. "Shared Service Centers: hoe weerstanden bij de invoering daarvan te overwinnen". Holland Management Review, 21(95): 46-53.

Strikwerda, J. 2004. "Shared Service Centers en Control in de Publieke Sector". Tijdschrift voor Public Control.

Strikwerda, J. 2005. "Shared service centers en gemeenten". Openbaar bestuur, 15(4): 28-31.