Salalah Tour

Day 7, from Shisr to Ramlat Muqsin

Along the Rub Al Khali

Back to Oman page,
terug naar Oman page

Back to previous page

Total day travel distance 323 km, numbers on map are distances in kilometres between petrol stations.

The map is selectable. Please click on area and link directly to relevant description

For full list of waypoints and tracks (tab-delimited text file) - click here-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

distance
km

Location

Coordinates

1 486 Bar Al Hikman N20 22.650 E58 18.230
2 326 Ras Madraka N18 57.965 E57 45.016
3 354 Wadi Shuaymiah N17 53.532 E55 39.974
4 354 Salalah (Hilton) N16 58.903 E54 00.878
5 210 Salalah N16 58.903 E54 00.878
6 260 Ubar - Rub Al Khali (Geodes) N18 28.507 E53 03.401
7 323 Ramlat Muqsin N19 45.680 E55 07.885

English story

Dutch story

Tuesday 30 Dec. 2003

Back via Shisr, now taking the track from there heading northeast, joining the Salalah-Muscat main road some 68 km further on. A truly bad road with the only car that we met at the side of the road changing a blown tire.

The children in the back of the cars yelled happily when we finally made it to the blacktop after two hours of bumping around.

We had a stop at the rest house at Qitbit to refuel and to have a bite in the restaurant of the guesthouse. The next guesthouse is Al Ghaftain (named after two Ghaf trees that demarcate the boundary with Dhofar). Al Ghaftain is the busiest guesthouse in the chain, with a lot more traffic from the oilfield buses that stop there, but we wanted to dive into the dunes of the Rub Al Khali again a bit before and therefore decided to halt at Qitbit. They opened the kitchen for us and prepared all kinds of Biriani..... At least we did not need to have a hot meal in the evening anymore.

Muqsin is the area closest to the Saudi border and closest to the sand dunes. The military road leading straight in between the dunes was a good choice and in the early afternoon our camp was ready and everybody was roaming the dunes.  

We thought is would be nice to sleep without outer tents, but with a bit of wind the night cooled considerably and we all huddled deep into our sleeping bags.

Dinsdag 30 Dec. 2003

We rijden weer terug naar het Noorden, langs de Empty Quarters op. De weg wordt nu zeer slecht. Op bepaalde plekken zien we langs de weg vele kapotte autobanden liggen. Dat is een signaal om op tijd vaart te minderen. Ik oefen verder in de kunst van het uit het stof blijven van mijn voorgangers. Soms moet ik kilometers achterblijven. De wind staat namelijk ongunstig.

En weer raak ik onder de indruk van de immense leegte van het landschap. Leeg, plat, leeg.

Uiteindelijk bereiken we de geasfalteerde hoofdweg van Salalah naar Muscat. Achterin heffen Marc en Bart gejuich aan; ze waren het urenlange gerammel en gestoot meer dan moe.

Na een paar uur verlaten we de hoofdweg weer, op zoek naar de volgende kampeerplek, ergens in de zandduinen. Nu is er even sensatie als Mathieu vast komt te zitten bij een zandduin die over de track gestoven is. We duwen met zijn allen, Mathieu schakelt de 4 wiel aandrijving in, en de wagen is weer snel los.

We zetten het kamp weer op. Maar we laten de buitententen achterwege, want de afgelopen nacht was het veel te warm geweest in de tenten. Om 10.00 is het alweer diepe rust.

Maar het wordt koud die nacht. Gelukkig heb ik nog een extra slaapzak in de tent gelegd, maar toch is het geen pretje.

Campsite at Ramlat Muqsin, between the dunes

Dunes , dunes dunes..... as far as you can see

Sunset at Ramlat Muqsin

 
To next page

Back to previous page
Back to home page

Naar volgende pagina

Terug naar vorige pagina
Terug naar home page


@ J & C. Schreurs December 2003