Het monteren van de delen is een grote puzzel gelukkig past alles maar op een manier in elkaar en wijst het zich een beetje van zelf. 

Kleine tip draai nooit meteen alle schroeven aan. Als je met meerdere delen werkt kan het zijn dat de gaten niet meer overeenkomen, door de bouten handvast te zetten heb je speling in de delen zodat je ermee kan bewegen. Als alles op de plaats zit dan pas alle bouten aan draaien.

het monteren van de neus in de begin fase.

uiteindelijk moeten op al deze klemmen blokjes de kabels weer aangesloten worden

treeplanken  erop met de gereedschap klemmen (je moet goed kijken dan zie je nog net de steel van de bijl)

De neus waar we zo verliefd op zijn in een betere staat.

   

De nieuwe draadboom is gemaakt van 2,5 mm2 kabel met dubbele isolering. Er is ongeveer 150 meter kabel ingegaan. (ben dan ook niet echt zuinig geweest met lengtes beter iets te lang dan te kort).

  

 

De voorruit 

   

De zeilen zijn gemaakt door Zeilmakerij Thomissen.  Paul heeft hier een goede job gedaan.

Nu de cabine vrij compleet is, is het tijd voor de bank. ook hier zijn verschillende delen nagemaakt.

  

Het uitmeten van de bank op de bodem plaat was een k*t klus. Het moest precies kloppen omdat ik perse schroefdraad wou tappen om de bank op de bodem vast te zetten. dus nauwkeurig meten was het devies. 

   

het eindresultaat. 

Het stuur is nog van hout. Pap heeft het stuur gemaakt met houtlijm en kneedbaar hout. steeds een laagje opbrengen en dan weer in de vorm schuren net zolang totdat het mooi glad is. 

De eerste band klaar voor in de grondlak. Nog tien te gaan (zucht)

daar er meerdere wagens in de loods staan moest de gmc ook af en toe naar buiten.

GMC restauratie deel 1

deel 2

deel 3

deel 5