We zijn nu in de laatste fase van de motor revisie aangekomen. De start motor en dynamo worden schoongemaakt en voorzien van grondverf en dan de bekende groene kleur. Zodat die de volgende week gemonteerd kunnen worden. De start motor heeft trouwens een start relais in plaats van de bekende voet bediening.. Dit is in ons geval makkelijk omdat de motor op de proefbok blijft staan nu kunnen we dus starten met een druk op de knop. 

         

       

Zowel de startmotor dynamo als ontsteking zijn van Delco Remy.

In het inlaatspruitstuk was een van de tapeindes waar de carburateur op vast zit afgebroken. Jan heeft ons geholpen met het eruit boren van dit stuk. Jan bedankt he...

 

Jan in actie

Klaar voor nieuwe draad in te tappen.

 

        Nu het thermostaathuis en waterpomp gemonteerd zijn kunnen we ook de koel en olie leidingen aanbrengen. De cilinderkop heeft een extra koelwater leiding zodat de kop ook bij lange steile beklimmingen voldoende koeling krijgt.

       

       

Diverse olie en koelwater leidingen.

Ook de olie vul pijp kan nu aangebracht worden deze zit gewoon losjes geklemd in het gat aan de zijkant van het motorblok. Om ervoor te zorgen dat hier geen vocht en vuil in komt heb ik teflon tape gebruikt om de vulpijp wat meer te laten klemmen in het gat.

       

 

Terug naar de index pagina

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Deel 11