Een van de laatste grote dingen die nu gemonteerd kunnen worden is het in- en uitlaat spruitstuk. Op de inlaat poorten komen tussen het inlaatspruitstuk en motorblok dichtingringen. In eerste instantie had ik deze in de motorkant gestopt maar tijdens het aandraaien van de schroeven van het spruitstuk kwamen deze niet goed in het spruitstuk deel te zitten waardoor het spruitstuk niet netjes kwam te zitten. Dus de ringen maar in het spruitstuk en dan samen met de pakking aanbrengen op het motorblok dan past het wel.

    

De ringen niet in het motorblok

Maar in het spruitstuk 

        

Dan de driedelige uitlaatpakking 

       

dan de klemmen, ringen en moeren  

De moeren kan je het beste van het midden uit naar buiten aandraaien zodat alles netjes gelijkmatig vast komt te zitten.

         

Nu het in en uitlaat spruitstuk erop zitten kan ook de carburateur erop. Denk aan de pakking en warmte isolator.

Dan nog een tip: U kent het vast wel koperen leiding die eruit zit als spaghetti. Een simpele manier om koperen pijpjes weer enigszins recht te maken is om deze tussen twee houten latjes of plakjes te klemmen in de bankschroef. Door steeds de bankschroef stevig aan te draaien buig je de leiding geleidelijk recht.

Je krijgt hem natuurlijk niet 100% recht maar dit kan er toch mee door...

Dan het buigen van leiding hiervoor kan je eenvoudig een ringsleutel gebruiken.

 

       

Mocht de leiding knikken kan je hem nog grotendeels weer recht krijgen tussen de bankschroef zoals beschreven hierboven.

 

 

Terug naar de index pagina

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Deel 10

Deel 11

Deel 13