Nu kan je de hydrovac openen door de vier trekstangen waarmee de twee helften op elkaar worden gehouden los te maken. Hierdoor zal de vacuŁm kant zich delen. Bij ons zit in de achterste kamer van de hydrovac een grote retour voor deze staat hier op de site niet beschreven daar we deze helft van de hydrovac mooi gesloten houden. Het nieuws inkrijgen van de zuiger met de grote veer is een hels karwei. Zodoende hebben we alleen het voorste gedeelte geopend. Zodra we de hydrovac open hadden wisten we meteen dat hier inderdaad de oorzak zat van de verdwenen remvloeistof.

Dus hier is onze remvloeistof gebleven...

Het hydroliek gedeelde kan je van de vacuŁm kant afhalen door de vier bouten aan de binnenkant van de kamer

       

Het hydrolisch gedeelte gescheiden let op hier zit een pakking tussen. Op de rechter foto is de boos doener te zien. In het midden zit een keerring van leer deze moet afdichten rond de stang die de vacuŁm zuiger verbind met het hydroliek gedeelte.  

De keerring samen met de stang die erdoor gaat.

Verder zit er nog een cup in deze dicht het grote geheel af. Deze zag er nog als nieuw uit.

Nu we de hydrovac toch open hebben kijken we de rest van het hydrolisch gedeelte ook even na.

De veer voor de kleine zuiger

de klep die het hele mechanisme bediend

 

       

bestaat uit meerdere veren en kleppen ook dit zag er nog allemaal goed uit

       

De zeer kleine hydrolische zuiger die de kleppen opent en sluit. ook dit cupje zag er nog als nieuw uit.

       

Dus eigelijk was dit kleine onderdeeltje ons probleem. Een kapot leertje waardoor de remvloeistof vanuit het hydrolische gedeelte naar het vacuŁm gedeelte lekte. We gaan proberen om hier zelf een nieuw leertje in te maken zodat het weer netjes afsluit.

 

Index

Deel 1

Deel 2

Deel 4