aangeboden    bulletin     clubinfo         evenementen         gezocht       home  
knutselen        links         Neuheiten         onderdelen      vragen           




 17-1-13
Hallo.
Ik heb een E94 op 2 assen aan gedreven en heeft een grote beurt gehad.
Op de rechte stukken loopt hij redelijk tot goed maar in de bochten remt hij sterk af.
Met wagons er achter wordt het nog erger. Ik had nog een motor van een E10 ( want die is hetzelfde ) en heb die er toen ingebouwd met weinig resultaat.
Daar ik die motor niet vertrouwde, heb ik hem weer in de E10 gebouwd en die liep als een trein (behoorlijk snel).
Die E10 heb ik omgebouwd met een Mabuchi motor (loopt fantastisch).
Maar terug naar de E94. Daar ik een keerlus in mijn baan heb, heeft de loc veel moeite om boven te komen.
Wat kan hier aan de hand zijn en heeft iemand hier ook ervaring mee?
Een oplossing zou mooi zijn.
Bij voorbaat hartelijk dank.en M.V G.Harrie Bosman (1058).
antwoord 3
20-1-13
Dag heer,
De E 94 met de 1e & 6e aangedreven assen hebben sowieso geen grote trekkracht en vooral in de bochten loopt het vermogen van deze loc terug.
De bochten R 1 hebben een nog groter remmend effect dan de R 2. Ik rij zelf bewust alleen met R 2 bochten, omdat de E 94 en BR 42 door deze bochten makkelijker rijdt.
Als de boel goed gesmeerd is en de motor oké dan kan je proberen nieuwe plastic bandjes te monteren, ik weet niet of de loc slipt bij de helling op en dan ook nog in een bocht tja dat kost veel vermogen voor de 2 assen aangedreven E 94. De loc moet met 10 stuks 4 assige ketelwagens een helling van 8 cm op 1,5 mtr kunnen nemen, maar de meeste kracht krijgt ie dan weer op het rechte gedeelte. Ik heb geen ervaring met het nemen van een spindel?
Hoe rijdt de lok op het vlakke rechte gedeelte van de treinbaan? Anders toch ff de E 94 laten nazien bij mij; wellicht dat er andere oorzaken zijn waardoor de E 94 niet goed rijdt.
Gr. Wim Aerts (158)

antwoord 2
18-1-13

Hallo Harrie,
Een paar jaar geleden kocht ik op de club dag een E94 welke behoorlijk bespeeld was en waar e.e.a. aan mankeerde.
Ik heb de loc uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt en middels een paar nieuwe onderdeeltjes van Ton rijdt deze loc als een ‘’trein’’.
Dus mijn advies: uit elkaar die loc, alles nakijken op slijtage, smeren en rijden met die trein !
Groeten Paul Mensch (1306). 


antwoord 1
17-1-13
Misschien een oplossing voor de vraag:
-Koolborstels en anti-slipbanden gecontroleerd? Wanneer de koolborstels ver afgesleten zijn, komt het voor dat een lok minder aankan dan voorheen. Hetzelfde geldt voor de anti-slipbanden.
-Kardanassen nog goed? Bij veelvuldig gebruik met zwaardere lasten komt er speling op de overbrenging wat wellicht kan leiden tot slecht rijden in de bochten, omdat er in de bochten meer druk op de draaistellen (dus de kardanassen) komt te staan.
Martijn Lemmen (1361)
  Uw antwoord kunt u zenden naar trixexpress@planet.nl
   
HOOFDPAGINA