aangeboden    bulletin     clubinfo         evenementen         gezocht       home  
knutselen        links         Neuheiten         onderdelen      vragen           

 

Uw antwoord kunt u zenden naar trixexpress@planet.nl

 


 

 

10-01-11

Leden,
Als ik mijn 221 met een oude V200 (of een 218) in voorspan laat rijden maakt het geheel sluiting via de metalen koppelingen. Dit komt omdat naar het schijnt mijn 221 verkeerd om is gebouwd.
Voor zover ik kan zien, is bij de meeste TE locs de massa verbonden met de middenslepers maar bij mijn 221 is dat andersom.
Ik heb daar twee vragen over:
Is het alleen die loc van mij die zo in elkaar zit?
En
Indien alle 221's zo in elkaar zitten, is daar een reden voor?

De 221 was de eerste loc (in 1972 als ik me niet vergis) in de nieuwe serie fraai gedetaileerde supermodellen en ook de eerste TE loc met een plastic behuizing.
Wellicht dat andere leden hier meer van weten.
Charles de Vilder (426)

antwoord 1

11-01-11

Dag Charles
Het rijden met twee locs doe ik veel. Met name twee BR80en of twee V36en. Die kunnen met elkaar lekker langzaam een flinke rij trekken. Ook een lange sleep personenwagonnen met een BR64 en een BR24 is een mooi gezicht. Maar bij beiden moet de massa inderdaad via de middenrail verlopen, want anders krijg je het geknetter bij de koppelingen. Als het mogelijk is, moet je  de stroom bij de storende loc omdraaien en als dat niet mogelijk is, kan je die twee locs dus niet combineren. Ik heb wel eens iemand horen spreken over een koppeling van kunststof, maar die heb ik in de praktijk nog nooit gezien. Ze schijnen wel te bestaan. Misschien is dit een mogelijkheid.
Succes,                   
Rein Veldboer (123)
   
   
HOOFDPAGINA