VERKOCHT: Triumph 2000 Estate MK1 1969, 6 cylinder 2500 cc met Overdrive (TR6), APK tot 2012, goede banden, trekhaak, plus veel onderdelen

Beschrijving

• Sinds 2004 in gebruik als dagelijkse auto (wel garage gestald), altijd zonder problemen.

• APK tot 24 januari 2012.

• Zeer goede banden, vernieuwd eind 2008, ca. 15.000 km gelopen.

• Mooie chroom op bumpers, spiegels, lijsten, etc. De mistlampen zijn originele LUCAS mistlampen die destijds een gewilde extra waren. Op de gave wieldeksels staat het Triumph logo met de wereldbol nog!

• Alles werkt zoals het hoort, behalve het klokje (daar zit een batterij in, die leeg is).

• Deze auto werd ook af en toe als 'trekpaard' gebruikt (zie de foto's met de trailer) en verrichte ook die diensten perfect.

Contact

Marc Florie

Kerkrade / Holland (the Netherlands)

Telefoon (0031)-(0)6-53 896 476

Mail: marcflorie@kpnplanet.nl 

 

 

Een aantal foto's van de afgelopen jaren tijdens gebruik als authentiek 'trekpaard' (nog zonder chroomlijst in voorruit en 2 keer met andere wielen)

Techniek

De motor is een 6 cylinder met 2500cc (uit een 2500S), 4 versnellingsbak MET OVERDRIVE op 3 en 4, dus eigenlijk 6 versnellingen.

Deze motor én bak passen ook in TR6, TR5 en TR250! Motor loopt goed, oliedruk is goed. Bak werkt ook goed, synchromesh is goed en overdrive schakelt goed.

Verbruik

Het verbruik is 1 op 11 (bij normaal gebruik, dus ook binnendoor!) berekend volgens de kilometers op de teller. Aangezien de teller een afwijking van ca. 10% heeft (vergeleken met mijn Navigatie), ligt het werkelijke verbruik rond 1 op 10. Dit is geen verkooppraatje, maar realiteit in de 6 jaar dat ik de auto rijd. Ik garandeer dat!

Plaatwerk

De carrosserie heeft hier en daar een roestplek, voornamelijk in de spatbordranden. Is ook hier en daar gelast en bijgespoten, niet zo mooi afgewerkt, maar voor APK prima.

Van deze auto is alles tegen kleine prijzen te krijgen in Engeland, test zelf op www.rimmerbros.co.uk.

Vernieuwd

• Olie, oliefilter, bougies in augustus 2010 (1500 km geleden).

• De ophang rubbers van de versnellingsbak zijn in 2009 vernieuwd.

• De banden in 2008.

• De rubbers van de voorruit en achterruit zijn in 2008 vernieuwd.

• Cardan (aandrijfas) gereviseerd in 2008.

• Kachelradiator gereviseerd in 2007.

Uniek

Van de Estate (kombi, station) zijn slechts weinig auto's gebouwd, waarvan de meeste rechts gestuurd. In de 6 jaar dat ik hem heb, ben ik nooit eenzelfde tegen gekomen! Ik vermoed dat er minder dan 5 in Nederland zijn, wellicht is dit de enige met APK. Deze auto is ook uitstekend geschikt als HotRod, op sommige foto's met de trailer heeft de auto nog de brede wielen van een TR6 wat hem erg goed staat.

Onderdelen

Ik heb ooit een Estate MK2 gesloopt en van deze auto zijn nog veel onderdelen erbij, bijvoorbeeld:

• 4 deuren, achterklep (goede staat), motorkap (goede staat maar iets anders dan MK1), 2 NIEUWE drempels (maar die zijn nog lang niet nodig)

• alle ruiten, klinken, sloten, sierlijsten, dashboard, schakelaars, ruitewissermotor, kachel met blower, etc

• bruin interieur, waarvan de voorstoelen nu in de auto zitten (ik heb ook nog de originele zwarte leren stoelen)

• bumpers MK2, grille, koplampen, achterlichten, knipperlichten, etc

• cardan (aandrijfas), voor-as met veerpoten en (rechtsgestuurd) bekrachtigd stuurhuis, stuur met kolom, etc

• etc, etc.

Een folder uit die tijd zag er als volgt uit